Program


KLOŠMERL
7

KLOŠMERL

KLOŠMERL

PISAC
Gabrijel Ševalje

REŽIJA
Kokan Mladenović

DRAMATIZACIJA
Kokan Mladenović, Dimitrije Kokanov, Maša Stokić

DRAMATURZI
Dimitrije Kokanov, Maša Stokić
 više

LICA 

Žustin Pute - Šocika
Paulina Manov

Tafardel
Jovo Maksić

Bernar Samotras...
Aleksandar Jovanović

Baronica Kurbiš, Judita Tuminjon
Vesna Čipčić

Otac Ponos, Fransoa Tuminjon...
Branko Janković

Adela Torbajon
Milica Zarić

Artur Torbajon, Burdija, dr Smrtljak...
Ivan Tomić

Sidonija...
Milica Milša

Sen Šul, Alfred...
Milorad Damjanović

Roza Bivak
Anja Alač

Gđa Fuaš...
Slađana Vlajović

Žirodu
Boba Stojimirović

Klaudije Brodeken - Cipelica
Nikola Malbaša

O PREDSTAVI

U poratnom društvu (nakon I Svetskog rata) kada širom Evrope na sve strane niču spomenici sećanja na junaštvo i pale žrtve rata, na jugu Francuske u Klošmerlu gradska uprava odlučuje da subvertira ovu vrstu kolektivnog sećanja i okrene se ka razvoju svesti i pogleda u budućnost. Umesto istorijskog spomenika na centralnom trgu ove francuske provincije podignuto je ''primenjeno skulpturlano delo'', odnosno javni wc tj. pisoar. Ovaj ''spomenik'' postaje izvor svih konflikata, tačnije okidač svih razlika među stanovnicima Klošmerla koje će ih ni manje ni više dovesti do građanskog rata.

Nastala po motivima istoimenog satiričnog romana Gabrijela Ševaljea, “Klošmerl” je predstava o pokušaju kvazi-modernizacije tradicionalne sredine kao obliku političke strategije. Narativ romana, nastalog u kontekstu modernističkog razvoja zapadno evropskog društva prve polovine prošlog veka, poslužio je kao svojevrsni poligon za identifikaciju aktuelnih društveno-političkih sadržaja u tranzicionim društvima, kakvo je i naše.

Sukob tradicionalnog i modernog promišljanja razvoja društva se objašnjava rupturama u funkcionisanju jedne, uslovno rečeno izolovane zajednice. Ove pukotine kao hiperbole su u predstavi, kao i u romanu, predstavljene kroz različite mehanizme kritičke trivijalizacije progresa u konstrukcijama socijalno-kulturnih fenomena poput slobode građana, njihove jednakosti i pitanja identiteta.

Jezik predstave se, tako, razvija kao stilizovani scenski izraz (govorni, koreografski i glumački) omogućavajući jednu vrstu analitičkog i kritičkog detektovanja, imenovanja i diskutovanja tema iz romana i naše političke stvarnosti.

Dimitrije Kokanov

 

Vreme trajanja: 1 sat i 30 min.

 

Premijera: 23.04.2018.

 

Izvor: bdp.rs

 

 

Preporuka


Dead Can Dance

Sava Centar

Dead Can Dance

FIBA Women's EuroBasket 2019

Hala "Čair", Kristalna Dvorana, Beogradska Arena

Najbolje ženske košarkaške reprezentacije Evrope će se ovog leta boriti za evropski tron…

Radio Beograd 202 velikim besplatnim koncertom obeležiće svoj 50. rođendan! Ovaj radio, popularno…

Prijavite se na naš newsletter!

Budite prvi koji će dobiti infromacije u vezi svih najboljih predstojećih događaja